Första dagarna

Jag och mamma kom hit, till London i torsdags kväll. Klockan åtta var vi framme vid Opal 4, Tufnell Park, mitt nya hem. Första natten fick jag inte sova i mitt eget rum eftersom de råkat missa att jag skulle komma. Väldigt segt, men just då var vi båda så trötta att vi bara ville sova. Nästa dag fick jag mitt rum på morgonen och sedan gick jag och mamma ut för att handla hem alla saker som behövdes till rummet. (Rummet är förresten väldigt fint och köket lika så. Ni ska få se bilder snart!) Vi åkte först in till stan för att fixa bank och mobil och när det var klart åkte vi vidare till Hammersmith eftersom de billigaste och bästa affärerna finns där! Det fanns varken täcke, kudde eller något redskap till köket, inklusive tallrikar osv., så allt det fick vi införskaffa. Jag hämtade också lite saker som jag lämnat hos Liz när jag var och hälsade på i våras. Vägen hem från Hammesmith var lång och när vi kom hem vid åtta packade jag upp och fixade i mitt rum medan mamma lagade middag. Vi la oss ganska tidigt den kvällen. Dagen efter, igår, hade vi fortfarande lite saker att köpa så vi åkte till Camden och handlade en massa mat och sedan åkte vi vidare in till stan för att fixa det sista. Det kommer nog ta ett litet tag att vänja sig vid att bo i en storstad igen. Jag blev väldigt irriterad och snabbt trött när vi var inne vid Oxford Circus, men jag behöver iofs inte åka inte där mer än nödvändigt.
Jag trivs väldigt bra där jag bor nu. Det är relativt lugnt och ett väldigt fint område. Utsikten från köket är en "park", eller mest fotbollsplan men det kallas för park. Det spelas fotbollsmatcher där hela helgerna så jag har alltid något att kolla på när jag sitter och äter.
Nu har mamma precis åkt. (Tack och lov för att mamma följde med mig och fixade allt, det hade varit svårt utan hennes hjälp!) Jag ska fundera på vad jag ska göra idag. Jag får nog börja med en dusch så jag vaknar ordentligt!


Kommentarer
jossan

Hola! Så bra att du trivs och att det var fint där du bor! Du får lägga upp bilder sen så man kan se allt:)

2010-09-20 @ 15:21:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0