Landet lagom...

Som så många andra har jag tittat på Uppdrag Granskning som handlade om näthatet kvinnor får utstå på nätet.
Inget har fått mig så arg som jag var efter jag hade sett på det. För mig är det små pojkar som skriver nedsättande kommentarer och hotar för att de själva ska känna sig mäktigare. Men vad de gör är bland det fegaste jag någonsin hört talas om. Vem som helst kan gömma sig bakom en datorskärm och skriva precis vad som helst men det är bara ett fåtal som fullföljer sina hot. Människorna som skriver de nedsättande kommentarerna mår dåligt själva och mår bättre när någon annan mår sämre än vad de gör. Tyvärr är det många i Sverige som tycks må dåligt. Vad är det med Sverige som får folk att må dåligt? Jag tror det beror på att utsidan är viktigast och insidan kommer tvåa. Bara man ser bra ut så mår man bra. Jag tror också det har att göra med förtrycket som ligger latent i Sverige. Ingen får vara bättre än någon annan och om så är fallet är det ingen trevlig person. Alla individer är olika och det måste finnas utrymme för alla att utvecklas, inte bara "mönsterbefolkningen". Jantelagen är inte bra för någon. Om Sverige ska fortsätta utvecklas måste mer frihet och tillit ges till befolkningen.
 
Sverige, som ska vara så bra, blundar för utvecklingen och ignorerar näthatet som får tusentals kvinnor att må dåligt. Om bloggvärlden ska få ta så stor plats i media som den idag gör så måste straffen för näthat bli hårdare och polisanmälningar måste tas på allvar. Att leva under dödshot och inte få någon support från samhället kan även bryta ner den starkaste.
 
 
 
Jag är glad att jag bor i England där folk är trevligare och mer ärliga. Det finns mycket som är dåligt i England också, men överlag är befolkningen lyckligare.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0