Livets gåta

 
 
 
Jag är trött på folk som inte kan glädjas åt andra. Avundsjuka och egocentriska människor har jag numera blivit allergisk mot. Jag är en person som tar åt mig väldigt lätt av andras kommentarer och känslor och för att jag ska må bra kan jag inte ha sådana individer nära mig. Jag vill bara vara lycklig och samma önskar jag för personerna i min närhet. Det är synd att alla inte kan vara lika nöjda med sig själv som jag är för jag tror att det är där felet ligger. Om man inte kan tycka om sig själv så hur kan man tycka om andra och önska andra mer lycka än vad man själv har?
För mig handlar framgång och lycka inte om pengar men jag vet att många ser överflöd av pengar som framgång och ett medel till att vara lycklig. Pengar är något vi alla behöver i den värld vi lever i, men jag låter inte det styra mina val. Jag är glad att jag har insett detta för annars hade jag varit kvar i den nedåtgående spiralen som jag tidigare varit i. Lycka och  glädje är gratis så varför denna hets om pengar?
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0