Nattuggla?

Igår fick jag reda på att om tre veckor ska jag börja jobba natt. Alltså ett rullande schema från klockan tio på kvällen till sex på morgonen. Och med rullande schema menar jag nästan alltid jobbar helg, bl.a. midsommarafton, och att jag är ledig mitt i veckan. Två helger i juni har jag lyckats få ledigt, men det är allt. Hur ska jag klara av att vara vaken på natten och sova på dagen? Hela mitt liv kommer att vändag upp och ner. Men jag har försökt att se det positiva i det också. Jag är ledig när alla andra är lediga eftersom jag jobbar när alla andra sover. Jag kan vara med på alla våra fotbollsträningar. Jag får bättre betalt.
Eftersom det bara är fram tills semestern, veckan 28, så kan jag väl stå ut? Det jobbigaste blir bara att hela tiden behöva vända på dygnet. Eller så skiter jag i det! Då kommer jag att vara sjukt pigg när vi är ute och festar. När ni andra vill hem och sova då är jag på min peak. Underbart...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0