London!

Nu har min vardag börjat igen efter några underbara dagar i London. Jag kom dit i fredags och då mötte jag upp Liz i Hammersmith och var i parken med henne, några till nannies och alla barnen. Solen hade varit framme hela dagen och det var väldigt varmt hela eftermiddagen. På kvällen följde Sara med oss ut och vi gick först till lite olika ställen i Fulham och till slut åkte vi till Putney för att gå på Thai Square. Jag hade hur kul som helst hela kvällen. Alla är så trevliga och öppna, och sällskapet var inte helt fel heller.
På lördagen hängde vi i parken hela dagen. Det var nästan 30 grader så vi orkade ändå inte gör något annat. På kvällen satt vi i parken och förfestade, vi blev till slut ett litet gäng med svenska tjejer. Vid tolv åkte vi till Putney igen, men det här gången gick vi på ett annat ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var också jättekul och vi dansade ända fram tills tre, då vi tog en taxi hem.
På söndagen träffade jag Emelie inne vid Oxford Circus för att käka lunch. Sedan gick vi runt i hela stan och hamnade till slut på en supermysig pub i Notting Hill. Där drack jag jordgubbsöl, det var skitgott! Ska dit igen och dricka öl väldigt snart =)
På kvällen mötte jag upp med Liz och några andra vänner vid Brick Lane och där satt vi ett tag och tog några öl. Vid nio åkte vi till China Town för kvällsmat. Vi var hemma vid tolv och då däckade jag väldigt snabbt.
På måndag morgon sov jag ut. Liz var uppe tidigt och jobbade och jag vaknade lagom till lunch. Vid tre åkt jag till Fulham för att träffa min gamla au pair-familj. Det var en av höjdpunkterna på resan. Jag lekte och busade med barnen i några timmar och vid halv sex åkte vi till en restaurang för att fira Oliver som fyllde fyra år dagen till ära! Efter maten sa jag hejdå till barnen och Catherine och Marc och jag och Sara åkte vidare till Hammersmith för en öl vid vattnet med Liz och gänget.
På tisdagsmorgonen åkte jag hem... Det var en underbar helg i London med massa sol, öl, trevligt umgänge, fest och god mat. Jag längtar verkligen tills jag flyttar dit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0