Fösta nypotatisen i jorden

I år kom våren senare än vad den brukar göra. Förra året var första potatisen satt för längesedan, men i år satte vädergudarna stopp för det. Men som vanligt ska man sätta så tidigt som möjligt för att börja plocka så tidigt som det går. Snön har inte riktigt smält än, men nu är det dags för de små potatisarna att sättas i jorden. Pappa har varit jätte stressad de senaste dagarna för att få allting klart i tid. Men efter lunch idag ska allting vara klar och sättandet ska börja. Idag kan jag inte hjälpa till, men i morgon blir det nog lite jobb för mig med.
Jag längtar så tills potatisarna växt färdigt och dom kan avnjutas med goda såser, grillat kött och en grönsallad. Då är det sommar!


Kommentarer
Sofia Zäther

Åh Oli-är det från förra året(ja borde kanske vara eftersom ni inte satt potatisen i år...)

Hur har jag kunnat missa din blogg??????! såg den på FB häromdagen....så mkt jag missat av dina uppdateringa till omvärlden-blir ändring på det nu!!

2010-03-25 @ 15:41:21
URL: http://sofiazatherz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0