Vinden har vänt

Jag är nyss hemkommen från en skön vårpromenad. Jag gick den rundan jag brukade springa förra sommaren. Den är på 5 km så det är ganska lagom att gå en dag som denna. Jag mötte nästa inga bilar eller människor. Bara kor och deras nyfödda kalvar. De var hur gulliga som helst! Jag plockade också vitsippor på beställning av mamma. Det var så fint när de gungade fram och tillbaka i gräset men nu står de fint och stilla i en vas på vårt bord. Det enda jobbiga var att det blåste något förfärligt. Vart jag än gick och vilken riktning jag än vände mig så blåste det lite förbannat mycket. Jag får väldigt ont i mina öron när det blåser så efter halva promenaden värkte mina öron. Det var inte så trevligt. Men jag konstaterade att för första gången så får jag troligtvis medvind när jag ska till jobbet. Jag har alltid haft motvind när jag cyklat, men bara därför så vänder säkert vinden lagom till när jag ska till jobbet.
Nu är det snart helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0