Rögles nya manskör

Såhär sur blev jag efter dagens förlust:
Vad håller Rögle på med. Om de ska spela såhär dåligt spel så plastar de ändå inte i Elitserien. Skärpning inför nästa match!
Jag har inte varit på en enda match där Rögle vunnit. Jag har varit på fyra matcher nu, men inte en enda seger har jag fått bevittna. Men jag älskar ändå att gå på hockey. För det första. Att vara tjej bland 4500 hockey-älskande killar / män är inte helt fel. Man kan säga att oddsen är på min sida. För det andra så är det en spännande sport att titta på. Det händer alltid något och det blir oftast målrika matcher. Och för det sista så är det sällan män går samman och bilar en sådan fin manskör utan att veta om det som klacken gör. Att lyssna på deras samstämda röster som aldrig under matchen slutar sjunga och som hjälper laget att prestera lite bättre än vad de egentligen kan och som får publiken att leva med i matchen är helt underbart. Jag ska någon gång stå i klacken och ta i för kung och fosterland. Jag lekte också med tanken om att vara "körledare" och skriva nya låtar och öva in dem med klacken, men det är kanske ingen bra idé. Jag ska nog hålla mig till min kyrkokör.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0