Radiosporten

Som ni säkert vet jobbar jag kväll och eftermiddag, måndag till torsdag. Det jag har att underhålla mig med är radio. Jag lyssnar konstant på radio för att fördriva tiden som annars kan gå ganska långsamt om jag inte har mycket att göra. Fram tills sju lyssnar jag på P3. De har jättemånga bra, utbildande och roliga program, och de spelar bra musik. Men när klockan slår sju noll tre byter jag snabbt till P4 där radiosporten sänds. För några månader sedan var det bara OS. Efter det var det hockey. Och nu är det fotboll som gäller. Sport är roligt att lyssna på på radio. Kommentatorerna är otroligt duktiga och kunnande. De gör matchen levande fast att jag inte ser vad som händer.
Jag hoppas nu att fotbollssäsongen blir lika underhållande som OS och hockeyn var. Men om matcherna inte är underhållande så gör kommentatorerna att de underhåller mig i alla fall. Tack för att ni förgyller några timmar av mitt annars så långa arbetspass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0