Pepes Bodega och Slampe Madison

Jag säger bara en sak, oj vilken helg! Två lyckade utgångar på två dagar, kan det bli bättre?
På lördagen började vi med påskmiddag hemma hos mig. Killarna, Fredde, Johan, Gose och Linus, från Helsingborg tog sig hela vägen till lilla Torekov för att njuta av en riktig Pepess-kväll men mig, Frida och Matilda. Middagen bestod av ägg, sill, Jansons och allt det andra som hör till en påskbuffé. Sjöng och snapsade gjorde vi också. "Vår tupp är död" försöktes sjunga två gånger, men efter det andra misslyckade försöket gav vi upp. "Bourdeux Bourdeux" gick däremot lite bättre. Till efterrätt blev det marängswiss men hembakade maränger och nougatsås. Efter middagen fortsatte drickandet, men vi bytte ut sången till frågesport. Jag måste säga att nivån på frågorna låg väldigt högt och vår nivå var en bit där i från. Men eftersom vi skulle dricka varje gång vi svarade fel glömde vi ganska snart vårt nederlag och siktade in oss på Pepes Bodega istället.
Jag ska inte beskriva tiden inne på Pepes eftersom jag först och främst vill att läsarna ska få ta del av de galenskaper vi hittade på och för det andra att jag inte kommer ihåg vilka galenskaper vi hittade på. Jag vet i alla fall att jag hade kul, och det är det viktigaste, eller?
På söndag morgon vaknade jag redan vid nio, typiskt mig. Jag gick och kollade om killarna var vakna, de sov alla hos mig, och sedan käkade vi frukost och kollade på Johan Glans. Lite skratt hjälper faktiskt till att bota baksmällor.
Fast att det var uselt väder tvingade vi ut killarna på en promenad om Torekovs hamn. Vi var tvungna att visa lite av vår kära hemort. Turen avslutades på ICA där Frida jobbar. De hade nu alltså sett de viktigaste platserna i Torekov.
Vid tre bestämde sig Gose och Linus för att åka hem till Helsingborg, men de tappra killarna Johan och Fredrik stannade kvar för att avnjuta ännu en kväll tillsammans med oss. Vi beställde pizza från Piraten och försökte ställa in kroppen på ännu en festkväll. Det var enklare sagt än gjort, men rutinerad som man är så gick det utmärkt! Vi förfestade hemma hos mig igen. Denna gången kom också Sara, Marie, Sarah, Anja och Emma. Vi körde frågesport igen, men gav upp efter ett tag och lyssnade på gammal 60-tals musik istället. Vi halv tolv drog vi vidare till Slampe Madison och dansade ända tills det stängde, och lite därtill. Efter en bilfärd hem med Sara, Matilda och Frida däckade jag i min säng vid tre och vakande inte förrän elva dagen efter. Jag var uppe i några timmar och sedan gick jag och la mig igen. Det tar på krafterna att vara en party-myra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0