Me and Emelie!

Jag sitter nu på Espresso, inte expresso, House i Ängelholm. Det finns inget trådlöst internet så jag sitter och skriver på Word just nu. Jag har några timmar att döda och varför inte skriva några blogginlägg?

Igår jobbade jag som vanligt 15-00. Det hände som vanligt inget kul på jobbet, bara samma gamla vanliga… En rolig nyhet däremot är att Emelie är i ”stan” denna helgen.  Caisa ska döpas så de bor på hotellet och stannar fram tills måndag. Jag blev så glad när Emelie i förrgår skrev till mig på Skype och sa att hon skulle hit. Det var ett tag sedan vi träffades nu och det är verkligen på tiden! Emelie bor i London just nu och pluggar. Jag skulle tro att hennes utbildning är på minst tre år, så de kommande två åren bor vi båda i London!  Vi kommer ha det så kul tillsammans! Båda är blonda och galna…

 

 

Jag och Emelie har känt varandra väldigt länge. Det började med att Paulina var barnvakt åt Emelie, sex år, hon och hennes pappa var sommargäster i Torekov. Emelie bodde då i Bryssel resten av året, men med en svensk pappa från Halmstad så kom de till Torekov varje sommar. Paulina passade Emelie i fler sommar, och jag var bara två år äldre än Emelie så vi lekte ofta på somrarna. För sex år sedan nu blev Emelie storasyster år lilla Johan. Jag var då runt fjorton år så var det min tur att jobba för familjen. Jag passade Johan varje sommar fram tills han var fyra år och under den tiden blev jag och Emelie väldigt bra kompisar. Jag har varit och hälsat på Emelie en gång i Bryssel när jag var sexton, men annars har hon varit i Torekov varje sommar, och ibland på vinter och våren. Förra året flyttade Emelie till London för att studera och nästa år gör jag också det. Då möts våra vägar äntligen och vi kan träffas oftare än bara på somrarna.

Både jag och Emelie älskar att festa, shoppa och leva livet så vi blir nog en bra kombination i London. Men först har vi denna helgen och hela sommaren att umgås!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0