Gissa kompisen!

En gång i veckan kommer jag att beskriva en kompis till mig och er uppgift blir att lista ut vem den kompisen är. Jag börjar ganska enkelt så skäm inte ut er nu!

 

Jag har en kompis som är lite roligare än normalmänniskan om jag får bestämma. Utan att ens anstränga sig klämmer hon ut roliga kommentarer en efter en och hon levererar skämt som på ett löpande band.  Hon är en riktig teaterapa och gör en grym imitation på Grynet, Carolina Gynning, m.fl. Att festa vet hon också hur man gör, ibland lite för bra. När Mintu finns med i bilden har det en tendens att gå snett. Men när det går snett så brukar hon klara av situationen genom att trilla i backen så alla får sig ett gott skratt. Att rädda pinsamma situationer har dock inte alltid varit hennes starka sida. När hon var yngre var hon ganska klantig och när hon en gång kom springandes över fotbollsplanen när killarna i vår ålder tränade så trillade hon handlöst mitt framför dem och då hade hon faktiskt inget skämt att rädda situationen med. Röd blev hon i ansiktet och gröna blev kläderna.  Fast i och för sig fick alla sig ett gott skratt där med. Och än idag kan jag ibland se tillbaka på det ögonblicket och skratta lite för mig själv. Något som hon inte gillar.

Min kompis har också en seriös och allvarlig sida. Hon är bra att prata med och har ett bra lyssnaröra. Man känner sig aldrig dum när man kommer till henne med sina komplicerade och ibland patetiska problem, hon dömer inte.  Man kan säga att hon är en bra kompis och ett bra flickvänsmaterial. Alla killar där ute, visst låter hon bra?

Kan ni räkna ut vem min kompis är?



Kommentarer
Anonym

Jag visste på första meningen! :D (jävlar vad jag e självgod) Blev dock väldigt rörd faktiskt.

2010-04-10 @ 10:20:42
Sarah

Lätt! Frida the one and only:D

2010-04-10 @ 10:35:12
URL: http://sarahstark.blogg.se/
Anonym

Du är för gooo Frida! =)

2010-04-10 @ 11:49:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0